KXIP vs KKR Live Score

Communications Minister Ayoub Kara told a press conference that he meant to ask the Government Press Office, an official body in charge of issuing press cards, to revoke the credentials of Israel-based Al-Jazeera's reporters.

The television channel Al-Jazeera of Qatar denounces the israeli government's decision to close its offices and will challenge it in court, announced on Sunday a leader of the chain.

Prime Minister Binyamin Netanyahu has been threatening to shut Al-Jazeera's operations in the country, accusing the network of inciting violence against Israel.

"Al-Jazeera is surprised by the announcement of the Israeli minister of communications in his justification that the decision is consistent with what has been done by Arab countries. namely Saudi Arabia, UAE, Bahrain, Egypt", the Al-Jazeera official said in Doha.

Al Jazeera's Jerusalem Bureau Chief Walid Omary told Anadolu Agency that no official notification has been received from Israeli part so far.

It also denied the charges its coverage of al-Aqsa Mosque unrest was unprofessional.

Protests erupted at the contentious site after Israel last month installed new security measures including metal detectors, following the shooting dead of the two Israeli policemen by attackers who emerged from the compound.

'The Al-Jazeera channel continues to incite violence around the Temple Mount, ' he wrote, referring to the holy site which is known to Muslims as Haram al Sharif and to Jews as the Temple Mount.

Mr Netanyahu tweeted his congratulations to Mr Kara, "who on my instructions took concrete steps to end Al Jazeera's incitement".

"Al Jazeera stresses that it will closely watch the developments that may result from the Israeli decision, and will take the necessary legal measures towards it. Al Jazeera will continue to cover the events of occupied Palestinian territories professionally and accurately, according to the standers set by global agencies such as the United Kingdom office of Communications". The site saw violent clashes in recent weeks.

"Our coverage of events in the palestinian territories is professional and objective, and the Israelis have acknowledged a few times because we are keen to present the views and their opposites", he said.

The Arabic-language news channel first launched in 1996, and shook up the media landscape in the Middle East by airing criticisms of governments and rulers in the region.